Przejście do sekcji:

Aktualności

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Ogłoszenie nr 510006855-N-2019 z dnia 11-01-2019 r.

Gmina Zławieś Wielka: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zlokalizowanych na terenie Gminy Zławieś Wielka 

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak 
Numer ogłoszenia: 500299824-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

 

I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Zławieś Wielka, Krajowy numer identyfikacyjny 87111876700000, ul. ul. Handlowa  7, 87-134   Zławieś Wielka, woj. brak, państwo Polska, tel. 056 6780913, 6780982, e-mail ug@zlawies.pl, faks 678-09-66. 
Adres strony internetowej (url): www.bip.zlawies.pl 

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 

Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zlokalizowanych na terenie Gminy Zławieś Wielka

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy): 

ZP34.271.51.2018

II.2) Rodzaj zamówienia: 

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 

Szczegółowy przedmiot zamówienia 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: 1) Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), 2) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz. 1648 ze zm.), 3) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.), 4) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), 5) Rozporządzenia Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. 2016 r. poz. 934), 6) Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r. poz.1466), 7) Ustawy z dnia 24 kwietnia o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1803), 8) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009r. Nr 104 poz. 868), 9) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973), 10) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), 11) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), 12) Uchwały Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawko – Pomorskiego z dnia 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023 ". 2. Częstotliwość i sposób odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych określa: 1) uchwała nr XXXVI/246/2017 Rady Gminy w Złejwsi Wielkiej z dnia 11 października w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Zławieś Wielka, 2) uchwała nr XXXVI/245/2017 Rady Gminy w Złejwsi Wielkiej z dnia 11 października w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę. 3. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: 1) odbiór komunalnych odpadów niesegregowanych (zmieszanych) z miejsc wskazanych przez właściciela nieruchomości (np. altanki śmietnikowe, przy bramie nieruchomości) – gromadzenie odpadów odbywa się w, pojemnikach i kontenerach, w które zaopatrzy Wykonawca, 2) odbiór komunalnych odpadów zebranych selektywnie w każdej ilości z miejsc wskazanych przez właściciela nieruchomości (np. altanki śmietnikowe, przy bramie nieruchomości) - gromadzenie odpadów odbywa się w workach, pojemnikach i kontenerach, w które zaopatrzy Wykonawca, 3) odbiór komunalnych odpadów zebranych selektywnie w PSZOK zgodnie z uchwałą w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę. 3) Co najmniej jednokrotne w ciągu roku mycie pojemników na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz pojemników na odpady ulegające biodegradacji według ustalonego w harmonogramie terminu. 4. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1) Zmieszanych – nie rzadziej niż raz w tygodniu w terenach zabudowy wielorodzinnej i raz na dwa tygodnie w zabudowie jednorodzinnej 2) zbieranych selektywnie: a) papier, tektura – nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, b) szkło – nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, c) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe – nie rzadziej niż raz w miesiącu, d) odpady ulegające biodegradacji odbierane będą w okresie od 1 marca do 30 listopada nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 5. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych stosuje się następujące oznakowania kolorystyczne pojemników, kontenerów i worków: 1) kolor żółty przeznaczony do zbierania tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych, 2) kolor zielony przeznaczony do zbierania szkła, 3) kolor niebieski przeznaczony do zbierania papieru, tektury, 4) kolor brązowy przeznaczony do zbierania odpadów bio. 6. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości: 1) worki na odpady o pojemności: 80-110 l, 2) pojemniki na odpady o pojemności : 120 l, 240 l, 3) kontenery na odpady o pojemności : 1100 l . 7. Dane dotyczące nieruchomości i rodzaju odbieranych odpadów, z których należy odebrać odpady, zostaną dostarczone przez zamawiającego w formie elektronicznej. W wyniku składanych przez mieszkańców gminy Zławieś Wielka deklaracji lub korekt deklaracji może nastąpić zwiększenie ilości nieruchomości, z których Wykonawca winien odebrać odpady komunalne. 8. Usytuowany w Łążynie PSZOK świadczyć będzie usługi w soboty od 9.00 do 13.00 Z PSZOK-a odbierane są bezpłatnie od mieszkańców następujące rodzaje odpadów: 1) odpady zielone, 2) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, 3) przeterminowane leki, 4) chemikalia, 5) zużyte baterie i akumulatory, 6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 7) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 8) odpady budowlane i rozbiórkowe, 9) zużyte opony, 10) papier i tekturę, 11) metale, 12) tworzywa sztuczne, 13) szkło, 14) opakowania wielomateriałowe. 9. Wykonawca na własny koszt wyposaży PSZOK w co najmniej po jednym pojemniku lub kontenerze na każdą frakcję odpadów wg potrzeb zgłoszonych przez Zamawiającego. 10. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów zmieszanych , selektywnych i wielkogabarytowych, w poszczególnych miejscowościach na terenie gminy Zławieś Wielka. Ww. odpady odbierane są sprzed posesji. 11. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych polega na: 1) przekazywaniu odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów wskazanej przez Zamawiającego, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w ustawie z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1544 ze zm.). 2) przekazywaniu odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanej przez Zamawiającego. 12. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia obejmują: 1) Wykonawca dokona odbioru i transportu odpadów z uwzględnieniem szerokości i rodzaju drogi oraz innymi niedogodnościami związanymi z dojazdem do nieruchomości, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów będzie utrudniony z powodu remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych. W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza przesunięcie terminu odbioru odpadów w przypadku powstania w/w ograniczeń. 2) Wykonawca monitoruje obowiązek ciążący na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji wykonawca załącza dokumentację – zdjęcie wykonane aparatem fotograficznym wraz z protokołem z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. 3) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m. in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem odpadów, uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 4) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, a także materiałów budowlanych i rozbiórkowych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach , rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych , rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (), uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 w perspektywą na lata 2018- 2023" 5) Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi z winy Wykonawcy uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika lub kontenera, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego bądź podstawienie nowego egzemplarza należy do Wykonawcy, a na czas naprawy zapewnienie egzemplarza zastępczego. 6) Wykonawca ma obowiązek posprzątać miejsce przy worku, pojemniku, kontenerze, jeśli wynika to z rozsypania odpadów przez Wykonawcę w trakcie wykonywania usługi. 7) Obowiązki Wykonawcy dotyczące harmonogramu odbioru odpadów komunalnych: a) przygotowanie harmonogramu (który zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego) na 2019 rok, który będzie zawierał wykaz miejscowości w gminie Zławieś Wielka, godziny w jakich odbywa się wywóz odpadów z nieruchomości, godzinę do której odpady muszą być wystawione, daty odbioru odpadów segregowanych i niesegregowanych oraz miejsce lokalizacji PSZOK, godziny jego funkcjonowania, b) dostarczenie harmonogramu do Zamawiającego nie później niż 14 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego wykazu właścicieli nieruchomości, od których odbierane będą odpady komunalne, c) dokonanie jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości do dnia 31.12.2018r. Wykonawca zobowiązany jest również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami, o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru przez właściciela nieruchomości (m. in. informacje o sposobie segregacji odpadów w workach), d) wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. W przypadku zmiany harmonogramu Wykonawca jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie mieszkańców. e) Wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego nowe punkty wywozowe w ciągu 7 dni od zgłoszenia dokonanego przez Zamawiającego. 8) Wykonawca odbiera odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców, przez cały okres obowiązywania umowy, od poniedziałku do piątku w godzinach 600 – 1800 oraz w soboty w godzinach 700 – 1400 , z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 9) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie może mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 10) Wykonawca winien wykonywać przedmiot zamówienia w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców gminy Zławieś Wielka do niezbędnego minimum. 11) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. 12) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody w mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 13) Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym nieudostępnianiu danych osobom trzecim oraz przestrzegania poufności informacji pozyskanych w związku z realizacją umowy. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób niż do wykonania umowy. 13. Wykonawca realizujący zamówienie winien uwzględnić standardy sanitarne ujęte w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (), Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Zławieś Wielka. 14. Realizując przedmiot umowy Wykonawca winien posiadać sprzęt techniczny spełniający następujące wymogi: 1) pojazdy powinny umożliwiać odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnić ich stan techniczny, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Pojazdy te powinny umożliwiać odbiór i transport odpadów gromadzonych jako zmieszane i selektywne w rodzajach pojemników wymienionych w niniejszym powierzeniu, 2) pojazdy powinny znajdować się we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, posiadać widoczne logo i numer telefonu Wykonawcy oraz winny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników np. miotła, łopata, 3) Zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów posiadał nadajnik lokalizacyjny GPS, który umożliwi monitorowanie i kontrolę odbierania odpadów od mieszkańców. 4) w związku z mogącymi się pojawić reklamacjami mieszkańców dotyczącymi odbioru odpadów komunalnych Zamawiający zaleca wyposażenie pojazdów w kamerę lub inne urządzenie rejestrujące, które umożliwi kontrolę odbierania odpadów. Termin realizacji Realizacja odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zlokalizowanych na terenie gminy Zławieś Wielka, nastąpi w terminie od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2 Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7

II.4) Informacja o częściach zamówienia: 
Zamówienie było podzielone na części: 

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90511000-2

 

Dodatkowe kody CPV: 90512000-9, 90513100-7

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów 

nie

III.3) Informacje dodatkowe: 

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

 
 

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/01/2019 
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 1119743.81 
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert:  1 
w tym: 
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  1 
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0 
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0 
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: 

nie

 

Nazwa wykonawcy: Zakład Usług Komunalnych Zławieś Wielka Sp. Zo.o. 
Email wykonawcy: zuk@zlawies.pl 
Adres pocztowy: Rzęczkowo 48a 
Kod pocztowy: 87-134 
Miejscowość: Rzęczkowo 48a 
Kraj/woj.: kujawsko - pomorskie 

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM 

Cena wybranej oferty/wartość umowy 1328000 
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1328000 
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 1328000 
Waluta:

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa 

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 

IV.8) Informacje dodatkowe:

 

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

 

IV.9.1) Podstawa prawna 

Postępowanie prowadzone jest w trybie  z wolnej reki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu 

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. 
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego; W odniesieniu do szacowanej wartości SIWZ zamawiający przekazał w dniu 14.12.2018r. ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante

 

drukuj (OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi)

  • data: 2019-01-11

Wróć